Eladó?

Annyira bennem van ez a mai kis történet, hogy muszáj megírnom. Attól biztos megnyugszom :-).

Történt, hogy egy szép napos vasárnapon ember eltörte az egyik fali lámpánk búráját, portörölgetés közben. Nem is számított sokáig a dolog, mert a lámpa a nappali falán függött, ahol egyrészt főleg tévénézés céljából tartózkodtunk, ahhoz meg nem kell lámpa, másrészt meg volt több másik fényforrás, amit használtunk.

Hétfőn viszont fenekestül felforgattuk a házat, a korábbi háló lett a nappali, a nappali meg a háló (hehe, az átrendezési mánia itt is maradt a régi :-D). A  hálószobai és a nappalis fali lámpákat viszont nem cserélgettük át, egyiknek ilyen, a másiknak olyan lyuk kell a falba, maradtak a helyükön. Most már viszont kellemetlenné vált, hogy csak egy lámpa van az ágyunk felett.

Gondoltuk, veszünk egyet. Ma ilyen járkálós-bevásárlós nap volt délután, mentünk ide, oda, amoda, és végül kikötöttünk egy másik helyen ajánlott "Világítástechnikai szaküzlet"-ben, az előző helyen, egy nagyon kedves eladó hölgy mondta, hogy ez szerinte a legjobb Célvárosban. Embernek mindenféle nyűgje volt, meg Dóri sem akart kiszállni, úgyhogy meg lettem kérve, hogy Orsolyával kettesben látogassak be a műintézménybe, elvégre két lámpabúrát akár még én is meg tudok venni.

Nos, hát nem. Az történt, hogy a boltban egy darab vevő sem volt, eladó viszont igen, szám szerint három. A történés 17 óra 1 perckor vette kezdetét. Azt nem tudom, mikor zár a bolt, de az ajtó még csak kilincsre sem volt bezárva, tárva-nyitva állt.

Bementünk Orsival, és köszönés után elkezdtem mondani a két hölgy ivarú eladónak, hogy eltört a lámpánk, olyan falikar, két kis pillenpáty rögzíti rá a búrát, pótolni szeretném (hozzáteszem: természetesen kettő darab búrát gondoltam venni, hiszen a legalább 15 éve vásárolt másik párja kizárt, hogy bárhol meglegyen). Erre közölte az egyik eladó, hogy búrát ők csak akkor tudnak adni, ha tudom a lámpa cikkszámát és típusát.

Itt egy picit megállt bennem az ütő. Tök tucat termékről beszélünk, nem mondtam, hogy muránói kristálycsillár, vagy akármi. A lámpa is tök tucat, ember még az előző házasságából mentette át szerintem, vagy legalábbis rögtön az után vehette, mert én már ott találtam nála. Eddig - már többször is tört a búra, hiába na, ember szeret port törölni, legyet lecsapni, miegyéb - teljesen probléma nélkül tudtunk az általában sok-sok fajta, mintájú búra közül válogatni nekünk tetszőt. Tehát nem és nem értem, minek kell egy lámpabúrához cikkszám.

Mivel az eladó látta rajtam a megrökönyödést, még segített is: a cikkszám rajta van a lámpa címkéjén, ott nézze meg.

Aha. Rámeredtem, és megkérdeztem: csak úgy, cikkszám nélkül nem tudnak nekem mutatni lámpabúrát?

És tessenek elképzelni, simán rávágta: NEM.

Köszöntünk, kijöttünk, és a kocsiba beszállás közben eldurrant az agyam.

Oké, hogy ez nem egy egyszerű lámpabolt, hanem világítástechnikai szaküzlet (teszem hozzá, bár nem néztem túlzottam körül: főként lámpákat árulnak, ezer félét).

Oké, hogy nem én vagyok a legbizalomgerjesztőbb vevő, még Orsolyával kiegészülve sem.

Azt is tudom, hogy az általam eszközölt leírás a keresett termékről, beleértve a pillenpáty szó használatát, nem éppen szakszerű.

Node. Az ott egy bolt. Ott vannak benne, mert ott dolgoznak, az a munkájuk, az eladók.

Én szemmel láthatóan vevőnek látszódtam. Határozottan, az első elutasítás hallatán ismételten kifejeztem vételi szándékomat.

Tényleg nehéz lett volna azt mondani: mennyék oda hátra, a harmadik polcsorho', ott vannak olyasmik, amit maga keres.

Esetleg, de ez már tényleg az eladóság csimborasszója, a segítőkész magatartás non plusz ultrája lett volna, megkérdezni, hogy tessen mondani, az a magik falikarja mellik itteni lámpára hajaz? Mert akkor adunk ollan búrát, oszt ha nem gyó, akkor majd vissza tetszen hozni, jó?

Miért volt ennél sokkal egyszerűbb egy ilyen számomra áttetsző cikkszámos dumával lekoptatni?

A bejegyzés trackback címe:

https://eletfalun.blog.hu/api/trackback/id/tr602213685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása